Organizare
Printeaza pagina
 

    I.  ORGANIZAREA SCOLII

     Scoala, ca unitate de invatamant, este structurata conform statului de organizare astfel:
- Conducerea
- Catedra de Pregatire Specifica
- Catedra de Pregatire Juridica
- Catedra de Limbi Straine si Stiinte Socio-Umane
- Catedra de Ordine Publica
- Serviciul metodica - planificare

      - Componenta Metodica si Resurse Pedagogice

      - Componenta Muzica
- Formatiuni de studiu
- Cursuri de Cariera

- Structura de Securitate

- Birou Intendenta
- Comunicatii si Informatica
- Tehnic

- Administrarea Patrimoniului Imobiliar

- Marketing - Achizitii
- Resurse Umane

       - Componenta Securitate si Sanatate in Munca

- Psihosociologie

- Juridic

- Relatii Internationale

- Secretariat
- Management Stari Exceptionale, Inzestrare, Planificare Misiuni si Personal de Serviciu
       - Componenta Management Stari Exceptionale, Inzestrare, Planificare Misiuni si Personal de Serviciu
       - Componenta Personal de Serviciu
- Financiar

     Conducerea este formata din:
- director;
- director adjunct (pentru invatamant);
- director adjunct (pentru logistica).

     Directorul
este autoritatea investita legal cu dreptul sa exercite comanda asupra intregului personal al scolii. El este ordonatorul de credite al scolii, reprezinta institutia si poarta raspunderea pentru capacitatea de actiune, disciplina si starea morala a personalului din subordine, pentru integritatea patrimoniului. Directorul indeplineste si sarcini specifice formarii initiale si continue a personalului, iar in functie de situatie, poate transmite temporar, prin delegare, atributiile si sarcinile sale unor persoane subordonate. Delegarea nu diminueaza responsabilitatea directorului in fata superiorilor.

     Adjunctii directorului
constituie autoritatea investita sa participe la actul de conducere a scolii. Pentru a asigura continuitatea conducerii, ei se informeaza permanent despre dispozitiile date si primite de catre directorul scolii in toate domeniile de activitate si in mod deosebit in domeniul lor de competenta si prezinta propuneri de executare a acestora. Dupa caz, adjunctilor directorului le pot fi stabilite de catre director atributii concrete care le dau dreptul de a da dispozitii întregului personal al scolii.

     a) Directorul adjunct
cu atributii pe linie de invatamant se subordoneaza nemijlocit directorului scolii si raspunde de continutul, organizarea, planificarea si conducerea activitatilor didactice din scoala; raspunde de organizarea si coordonarea tuturor activitatilor necesare asigurarii unei inalte capacitati de actiune a scolii, de mentinere a ordinii interioare si a disciplinei in scoala; îndeplineste  atributiile sefului Structurii de Securitate si  sarcinile specifice de asigurare a ordinii si sigurantei publice.  

     b) Directorul adjunct
cu atributii pe linie de logistica se subordoneaza nemijlocit directorului scolii, in fata caruia raspunde de intreaga activitate din domeniul logistic, asigura logistic procesul de invatamant si  indeplineste  toate sarcinile si atributiile prevazute in instructiunile de specialitate in vigoare.


II. STRUCTURI DE BAZA ALE INVATAMANTULUI

(1) Catedra de Pregatire Specifica este structura specializata a scolii care are ca obiectiv specific asigurarea continutului stiintific si educativ al invatamantului in domeniul realizarii supravegherii si controlului trecerii frontierei de stat, combaterii infractionalitatii transfrontaliere, utilizarea tehnicii de calcul şi comunicaţii şi intervenţiei poliţieneşti, realizarea integrală a scopurilor şi obiectivelor didactice stabilite pentru elevi şi cursanţi, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale didactice, perfecţionarea pregătirii de specialitate şi metodice a personalului didactic. Asigură realizarea obiectivelor fundamentale la modulele şi competenţele stabilite, precum şi perfecţionarea pregătirii personalului şcolii pe linie de specialitate.

(2) Catedra de Pregatire Juridica
asigura continutul stiintific si educativ al invatamantului în domeniul noţiunilor generale despre stat şi drept, aplicării legislaţiei naţionale specifice, a regimului juridic frontalier european şi al spaţiului Schengen, constatării şi sancţionării contravenţiilor, întocmirii actelor de constatare penală pentru infracţiunile de frontieră, cercetării criminalistice a infracţiunilor de frontieră, protecţiei juridice a drepturilor omului, realizarea integrală a scopurilor şi obiectivelor didactice stabilite pentru elevi şi cursanţi, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale didactice, perfecţionarea pregătirii de specialitate şi metodice a personalului didactic în domeniul aplicării legislaţiei naţionale specifice, a regimului juridic frontalier european şi al spaţiului Schengen, constatării şi sancţionării contravenţiilor, întocmirii actelor de constatare penală pentru infracţiunile de frontieră, cercetării criminalistice a infracţiunilor de frontieră, protecţiei juridice a drepturilor omului şi drept umanitar. Asigură realizarea obiectivelor fundamentale la modulele şi competenţele stabilite, precum şi perfecţionarea pregătirii personalului şcolii în aceste domenii.

(3) Catedra de Limbi Straine si Stiinte Socio-Umane
asigura continutul stiintific si educativ al invatamantului la modulele şi competenţele de profil socio-uman şi limbi străine, realizarea integrală a scopurilor şi obiectivelor didactice, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale didactice, perfecţionarea pregătirii de specialitate şi metodice a personalului didactic în domeniul limbilor străine şi ştiinţelor socio-umane. Asigura perfectionarea pregatirii personalului scolii, conform reglementarilor in vigoare, in domeniul limbilor straine.

(4) Catedra de Ordine Publica
asigura continutul stiintific si educativ al invatamantului in domeniul ordinii şi siguranţei publice, utilizării armamentului, conducerii autovehiculelor, educaţiei fizice şi intervenţiei poliţieneşti, realizarea integrală a scopurilor şi obiectivelor didactice stabilite pentru elevi şi cursanţi, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale didactice, perfecţionarea pregătirii de specialitate şi metodice a personalului didactic în domeniul ordinii şi siguranţei publice, utilizării armamentului, conducerii autovehiculelor, educaţiei fizice şi intervenţiei poliţieneşti. Asigură realizarea obiectivelor fundamentale la modulele şi competenţele stabilite, precum şi perfecţionarea pregătirii personalului şcolii în aceste domenii.

(5) Serviciul Metodică-planificare
este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific asigurarea coordonării forţelor, mijloacelor şi resurselor aflate la dispoziţie în vederea îndeplinirii atribuţiilor şcolii pe linie de învăţământ, răspunzând de organizarea, planificarea şi evidenţa activităţilor de învăţământ, de modernizarea procesului instructiv-educativ, precum şi de perfecţionarea pregătirii metodice şi psihopedagogice a personalului didactic şi didactic-auxiliar. Este subordonat nemijlocit directorului adjunct (pentru invatamant). Serviciul Metodică-planificare are în subordine următoarele compartimente:

a) Metodică și resurse pedagogice – structură cu atribuții în domeniul asistenței pedagogice și metodice, a monitorizării activității didactice a profesorilor, cercetării psiho-pedagogice la nivelul instituției și dezvoltării politicilor educationale.

b)Muzica – structură cu atribuții în domeniul organizării si desfășurării activităților cultural-educative, artistice și sociale de la nivelul scolii, precum și de ambientare a spațiilor de învățământ și cazare a elevilor.


(6) Formatiunea de studiu
este structura specializată a scolii  care are ca obiectiv specific realizarea activităţii de instruire şi educare a elevilor, formarea la acestia a calităţilor profesionale şi morale necesare în viitoarea cariera.

(7) Cursuri de Cariera
este structura specializată a şcolii, care  are ca obiectiv specific realizarea activităţii de instruire şi educare a cursanţilor.


III. STRUCTURI DE ASIGURARE A PROCESULUI DE INVATAMANT


(1) Structura de securitate
 are ca obiectiv specific asigurarea aplicarii prevederilor legale privind prevenirea incidentelor de securitate pe linia informatiilor clasificate și ţine evidenţa situaţiei autorizării accesului la informaţii clasificate a personalului unităţii.

(2) Biroul  Intendenţă este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific asigurarea activităţii de hrănire şi echipare a elevilor, cursanţilor şi personalului şcolii, precum şi asigurarea normelor legale cu rechizite şcolare.

(3) Compartimentul Comunicaţii şi informatică are ca obiectiv specific asigurarea întreţinerii şi funcţionării în bune condiţii a tehnicii IT, comunicaţiilor, legăturilor radio/fir şi aplicaţiilor informatice într-o concepţie unitară în instituţie.

(4) Compartimentul Tehnic este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific asigurarea instituţiei cu mijloace tehnice de mobilitate terestră, carburanţi-lubrifianţi, echipamente de supraveghere şi control la trecerea frontierei, echipamente de cercetare criminalistică şi probare a faptelor infracţionale, armament, muniţii, mijloace de geniu şi mijloace specifice de ordine publică.

(5) Compartimentul Administrarea Patrimoniului Imobiliar este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific asigurarea evidenţei de cadastru a patrimoniului imobiliar, curăţeniei şi ordinii interioare în clădiri, efectuarea inventarierii mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar, a lucrărilor de reparaţii curente la clădirile şi instalaţiile aferente şi executarea lucrărilor de investiţii pentru dezvoltarea şi modernizarea şcolii.

(6) Compartimentul Marketing-achiziţii
este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific aplicarea legislaţiei din domeniul achiziţiilor publice, derularea  procedurilor de atribuire şi a achiziţiilor directe, încheierea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări necesare desfăşurării activităţii instituţiei.

(7) Compartimentul Resurse Umane
este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific aplicarea reglementărilor privind  recrutarea, selecţionarea, încadrarea și promovarea personalului, gestiunea și evidența datelor de personal, acordarea drepturilor de personal, a sancțiunilor și recompenselor atât în cazul elevilor cât și în cazul personalului școlii, întocmirii documentelor de pensionare, încetare a raporturilor de serviciu  a personalului propriu, evidența elevilor școlii, desfășurarea activităților specifice de management organizatoric la nivelul instituției și a celor  de  prevenire a riscurilor profesionale şi protecţie a  lucrătorilor la locul de muncă, din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă. Compartimentul Resurse Umane are în componență și structură  Securitate şi sănătate în muncă – al cărui principal obiectiv îl constituie identificare pericolelor, evaluarea riscurilor pentru fiecare componentă a sistemului de muncă și desfășurarea tuturor activităților specifice de prevenire și protecție în domeniul securității și sănătății în muncă, precum și de participare la cercetarea evenimentelor din domeniul de responsabilitate.

(8) Compartimentul Psihosociologie este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific realizarea activităţilor de psihologie prevăzute în Ordinul privind activitatea de psihologie în Ministerul Afacerilor Interne.

(9) Compartimentul Juridic
este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific organizarea şi asigurarea asistenţei juridice la nivelul şcolii, sens în care îndeplineşte atribuţiile consilierilor juridici din unităţile şi structurile cu personalitate juridică ale ministerului, astfel cum sunt acestea stabilite în Instrucţiunile nr. 1111/2005 privind activitatea de asistenţă juridică în M.A.I..

(10) Compartimentul Relaţii internaţionale este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific continuarea şi extinderea relaţiilor de cooperare în domeniul de activitate cu structuri similare din statele membre şi cu statele asociate ale U.E./N.A.T.O. sau alte ţări terţe, precum şi cu instituţii/organisme internaţionale sau regionale de profil.

(11) Compartimentul Secretariat
este structura specializată a şcolii care are ca obiective specifice asigurarea activităţilor pe linie de secretariat şi relaţii publice din cadrul şcolii, păstrarea legăturii cu mass-media, potrivit reglementărilor în vigoare, asigurarea comunicării permanente cu alte instituţii pentru popularizarea rezultatelor şcolii şi cunoaşterii de către întregul personalul a evenimentelor sociale, culturale, interne şi internaţionale.

(12) Compartimentul Management stări excepţionale, înzestrare, planificare misiuni şi personal de serviciu
este structura specializată a şcolii care are ca obiective specifice gestionarea, la nivelul şcolii, a pregătirii pentru trecerea la stările  excepţionale, a situaţiilor de criză pe linie de ordine publică, a situaţiilor de urgenţă şi a securităţii sediilor, planificarea înzestrării cu armament, mijloace tehnice şi materiale speciale şi asigurarea serviciului de permanenţă. Compartimentul este organizat pe următoarele componente:

 a) Componenta Management stări excepționale, înzestrare și planificare misiuni - ale cărei principale obiective sunt planificarea și desfășurarea activității de verificare a capacității de alertare și operaționale la nivelul școlii și de desfășurare a activităților specifice din domeniul gestionării situațiilor de criză în domeniul ordinii publice,situațiilor de urgență produse de dezastre, protecție civilă  și planificare a personalului școlii în misiuni de ordine publică.

b) Componenta Personal de serviciu – asigură desfășurarea activităților specifice personalului de serviciu/dispecerat, conform reglementărilor în vigoare.


(13) Financiar
este structura specializată a şcolii care are ca obiectiv specific gestionarea şi utilizarea eficientă a resurselor financiare alocate, prin activitatea de execuţie a bugetului, pe tipuri de venituri şi naturi de cheltuieli.


IV. CONSILII SI COMISII CU ROL DE INDRUMARE
SI COORDONARE A INVATAMANTULUI

(1)  Consiliul de conducere al şcolii asigură conducerea unității de învățământ alături de director, directorii adjuncți și Consiliul Profesoral pentru îndeplinirea misiunii școlii.

(2)   (2) Consiliul Profesoral este alcătuit din totalitatea personalului didactic - instructori de ordine publică, coordonatorul compartimentului Resurse umane, ofiţerii din Serviciul Metodică-planificare şi are rol de decizie în domeniul instructiv-educativ . Preşedintele consiliului profesoral este directorul adjunct cu atribuţii pe linie de învăţământ, iar secretar este şeful Serviciului Metodică-planificare.

(3)   (3) Consiliul clasei este constituit din totalitatea personalului didactic care predă la clasa respectivă şi şeful elevilor clasei. Preşedintele consiliului clasei este dirigintele clasei, care realizează coordonarea activităţii clasei de elevi.

(4)   (4) Consiliul elevilor este format din elevii cu funcţii de conducere de la fiecare clasă. Consiliul elevilor îşi desemnează reprezentanţii pentru a participa la şedinţele Consiliului de conducere, ale Consiliului profesoral sau la alte activităţi, atunci când se dezbat probleme care îi interesează. Numărul acestora se stabileşte prin regulamentul propriu al Consiliului elevilor.

(5)    (5) Comisia metodica se constituie din minim patru membri, de regula, pe discipline de studiu ori pe discipline inrudite sau arii curriculare pentru indrumarea de specialitate a procesului de invatamant.

(6)    (6) Comisia metodica a dirigintilor se constituie din dirigintii tuturor claselor de elevi si analizeaza activitatea acestora atat din punct de vedere al invatamantului cat si al disciplinei.

(1)   (7) Comisia pentru curriculum este formată din şefii de catedră, şefii comisiilor metodice, alţii decât şefii de catedră, responsabilii de modul, şeful Serviciului Metodică-planificare, ofiţerii metodişti şi este coordonată de către directorul adjunct (cu atribuţii pe linie de învăţământ).

(8) Comisia pentru evaluarea și asigurarea calității  este formată din 3-9 membri (reprezentanți din partea profesorilor, ai elevilor, ai sindicatelor, după caz și ai eșalonului superior din cadrul structurilor cu responsabilităţi privind învăţământul), iar conducerea ei operativă este asigurată de un coordonator desemnat de director, de regulă directorul adjunct pentru învăţământ. Şcoala elaborează şi adoptă propria Strategie de asigurare a calităţii educaţiei şi propriul Regulament de funcţionare a Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii, denumită în continuare C.E.A.C., în baza Metodologiei elaborate de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii Învăţământului Preuniversitar, denumită în continuare A.R.A.C.I.P..